rondreis - Reisverslag uit Tatare, Ethiopië van Peter en Kitty Holthuizen - WaarBenJij.nu rondreis - Reisverslag uit Tatare, Ethiopië van Peter en Kitty Holthuizen - WaarBenJij.nu

rondreis

Blijf op de hoogte en volg Peter en Kitty

01 Januari 1970 | Ethiopië, Tatare

We zijn al weer een week in Nieuw Zeeland en hebben nogal veel regen gehad en dan is de temperatuur ook niet geweldig, maar ja we hebben ons toch wel geamuseerd. We zijn naar Christchurch gereden om daar een oude vriend op te zoeken die al 50 jaar hier woont. Met onze tomtom was het makkelijk te vinden en wat een huis groots!!! Heel leuk om elkaar weer te zien en ook zijn vrouw. Ze hebben ons meegenomen naar Akaroa dwars door bergen naar de oostkust om te lunchen, het was maar twee uurtjes rijden en ik begon steeds meer honger te krijgen. Maar het was de moeite waard en het weer begon ook op te klaren. We hebben heel wat herinneringen opgehaald. We zullen daar nog eens terugkomen maar zij gingen een paar dagen naar het noorden en wij naar het zuiden. En nu zijn we dan op weg naar het zuiden hopende dat het weer daar beter is en ja hoor nadat we de alpen over waren werd het steeds beter. Mooie route door de bergen en in de middag komen we aan in Hokitika echt een plaatsje waar veel toeristen stranden vooral veel motorrijders. Het weer was geweldig, strak blauwe lucht en temp. niet te warm. Strandwandeling gemaakt en op het strand kon je veel kunst zien van mensen die met aangespoeld hout bijzondere creaties konden maken. We kwamen in contact met Bart een man die hier geboren is maar Nederlandse ouders heeft en uit Tilburg kwamen. Bart spreekt goed Nederlands met jawel een Brabants accent. We kregen een kaartje van hem met een b&b adres voor als we naar Queenstown willen, dit is nl een zeer toeristisch plaatsje waar moeilijk onderkomen te vinden is. Dus we houden dat in de gaten het moet er brabants aan toe gaan gezellig dus. s'Avonds mooie zonsondergang. De volgende dag vroeg weg en rijden naar Franz Josef Glacier. Een prachtige route eerst langs de kust, later het binnenland in waar we af en toe stoppen voor het bewonderen van het uitzicht. Wat is de natuur hier mooi. We overnachten in een Top 10 Holiday Park, Addy en Joost welbekend, en maken een wandeling naar de gletsjer. Een mooie wandeling met veel klim en daalpartijen maar uiteindelijk kom je dan aan bij de gletsjer die al een stuk minder lang is als voorheen. Om je heen hoor je veel heli's vliegen, want je kunt ook met een heli naar de top en je landt dan in de sneeuw, natuurlijk spectaculair maar wij hebben het bij de wandeling gehouden.
Morgen willen we naar Haast rijden en zien daar wel wat er te doen is, niet veel bijzonders geloof ik maar we doen het rustig aan.
Foto's zal ik bijsluiten, dus tik op foto en je zult ze zien.
Heel veel warme groetjes vanuit Franz Josef Glacier.
Peetenkit

• 31 Januari 2016 - 11:56

Jan:

Jullie zijn aldruk van start gegaan. Zo te lezen vinden jullie het land wel mooi. Al deze plekjes ben ik ook geweest. Er zijn vaak ook mooie wandelingen te maken rond de meeste plaatsen. We zijn voor de laatste dag in Bangkok. We zijn een vaartocht van een uur wezen maken door de klongs aan de overkant van de rivier. Groetjes, Jan en Monika